تغيير در شش قانون اصلي فوتبال فدراسيون بين المللي فوتبال با ارسال نامه‌اي به فدراسيون‌هاي عضو آخرين ت
 
داوری فوتبال
جدیدترین اخبار داوری فوتبال ایران وجهان

 به گزارش خبرگزاري مهر و به نقل از سايت رسمي فدراسيون، اين تغييرات در صد و بيست و ششمين نشست سالانه برد بين المللي فوتبال که در انگلستان برگزار شد مورد تاييد قرار گرفت. اين تغييرات در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل به بعد لازم الاجرا خواهد بود. اين تغييرات به شرح زير اعلام شد:

1-اصلاح قانون يک زمين بازي

تبليغات زمين بازي بايد حداقل يک متر از خطوط اطراف زمين بازي فاصله داشته باشد. فاصله تور دروازه از ديرک‌ها و در واقع عمق دروازه بايد يک متر باشد و تبليغات يک متر از پشت دروازه فاصله داشته باشد.



2- اصلاح قانون سه تعويض


داور مي‌تواند به بازيکني که در فهرست اوليه و نهايي در فهرست بازيکنان تعويضي قرار گرفته در ابتدا بازي اجازه حضور در زمين را بدهد به شرطي که در فهرست اوليه و نهايي و همچنين فهرست بازيکنان ثبت نامي حضور داشته باشد. لازم به ذکر است اين تغيير آني توسط سرمربي بايد به اطلاع تيم داوري و ناظر بازي برسد. در اين صورت بازيکني که با اين شرايط تعويض مي‌شود اجازه ادامه بازي دارد و هيچ محروميت انضباطي بر عليه بازيکن تعويضي اعمال نمي‌شود. همچنين تعداد تعويض‌هاي تيم مورد نظر کاسته نخواهد شد ولي داور بايد اين رويداد را در گزارشش ثبت کند.



3- اصلاح قانون چهارم - وسايل بازيکنان

اگر بازيکن نوار يا چسب‌هاي روي عضله و مواردي از اينگونه را روي جوراب خود ببندد بايد نوار يا چسب هم رنگ با جوراب باشد.



4- اصلاح قانون هشت - شروع و شروع مجدد بازي


اگر توپي که داور دراپ بال اعلام کرده مستقيما وارد دروازه حريف شود، داور بايد ضربه دروازه اعلام کند. در صورت برخورد توپ با زمين هم اگر توپ وارد دروازه شود و به بازيکن حريف برخورد نکند گل مردود خواهد بود و بايد ضربه دروازه اعلام شود. اين قانون قبلا به اين صورت بود که توپ در صورت برخورد با زمين و شوت مستقيم در صورت تبديل شدن به گل قابل پذيرش بود. در حالت دوم اگر توپ دراپ بال شده مستقيما وارد دروازه خودي شود ضربه کرنر به تيم مقابل داده مي‌شود.



5- اصلاح قانون 12 خطاها و تخلفات


وقتي بازيکني به طور عمد مرتکب هند مي‌شود و مالکيت توپ را از تيم مقابل مي‌گيرد اخطار الزامي است در صورتي که قبلا در قانون علاوه بر عمدي بودن آشکار بودن هند نيز در قانون ذکر شده بود که عبارت آشکارا بودن هند در قانون جديد حذف شده است.



6- اصلاح قانون سوم تعويض‌ها

در مسابقات رسمي هر تيم مي‌تواند سه تعويض انجام دهد و از سه بازيکن تا حداکثر 12 بازيکن مي‌توانند در فهرست تعويض قرار گيرند اين در حالي است که در قانون قبلي حداکثر تا هفت بازيکن مي‌توانستند در فهرست تعويض قرار گيرند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان داوری فوتبال و آدرس davaraneparsi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان